TF - Veterinär Lina Nilsson

Det är nästan så man får nypa sig i skinnet men jo det är på riktigt. Jag, Lina får jobba som veterinär!! Det som varit min dröm sedan mellanstadiet och som jag fått kämpa hårt för att uppnå är numera sanning. Det har varit en lång väg att vandra men det har varit värt varenda uppförsbacke.
Känslan för två veckor sedan när man för första gången fick ratta bilen som tillhör statens jrdbruksverk och som det står distriktsveterinärerna på var magiskt. Såklart också lite nervöst, mitt första uppdrag var att avhorna och kastrera 5 kalvar i olika åldrar. Några timmar senare var kalvarna inte tjurar längre och var hornlösa och jag var om möjligt ännu mer nöjd.
Vilket underbart yrke jag har utbildat mig till, att få umgås med djur och åka runt till olika gårdar hela dagen. Och samtidigt vara efterlängtad när man kommer. Underbar känsla i själen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback