2012

Nytt år och nya möjligheter, har precis börjat rida Solen igen efter att ha vant av Sol Amore under jullovet. 2011 var ett riktigt dåligt tävlingsår, Grafin hade helt tappat sugen på tävlingarna även om hon kändes mycket fin att rida i övrigt. Hade en bra sommar träningsmässigt där vi bland annat tränade mkt dressyr för Katarina Kvick. I augusti blev Grafin tyvärr halt vilket gjorde att jag inte kunde träna ngt under hösten. Mitt kontrakt med Grafins ägare gick ut 1 november vilket gjorde att 2011 fick en ganska lugn avslutning då jag inte hade någon häst i Uppsala under november och december. Hjälpte istället Linda Eriksson med sina mycket fina unghästar. Fick en favorit i hästen Avelle, verkligen en mysig häst. Inte helt otippat ett sto som inte är helt lättriden men mkt lyhörd och känslig. Precis den typen av hästar jag brukar gilla -framåt, känsliga med mkt temperament och bra hoppkapacitet.
Red flera andra mycket trevliga högkvalitativa unghästar, bland annat en femårig hingst som precis hade gått Breeders finalen och en 6-åring som gått unghäst-VM. Mycket utvecklande att rida tillsammans med en mycket rutinerad ryttare (Linda har ridit upp till svår klass) och få bra tips. Hade jag inte tagit hit Solen hade jag definitivt fortsatt rida hos Linda. Blir tävlingsdebut för året för Avelle och de andra två nästa helg så då ska jag åka och spana in snyggingarna.
Solens tävlingsdebut dröjer nog en månad till då vi kör en lugn igångsättning, hon är mycket pigg och bockar och far som en unghäst. Tanten har hunnit bli 18 år men än så länge kan man inte känna några ålderstecken, hon är väldigt mjuk och fin i kroppen.
Har henne uppstallad i ett mycket bra stall 2mil utanför Uppsala mot Stockholm. Ridhus finns 200m från stallet och det är mycket bra ordning och halm och hösilage av mycket god kvalitet. Hyffsat bra ridvägar också och hagarna är bra med separata sommar och vinterhagar. Helt klart bästa stallet jag stått i i Uppsala, skönt att äntligen vara nöjd!
Grafin på Peter Markne träning nov 2010
Grafin oktober 2011

Kommentarer
Postat av: Sara Hegvold

Kul att äntligen få lite update här LIna =)



Ska du bara ha Solen nu eller kommer du fortsätta rida Grafin också?



Vad gör fölis nu?



Kram

2012-02-20 @ 17:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback