Tjejvasan

Idag har så det sista inför tjevasan-starten på lördag inhandlats. Blev ett par handskar, en lager2 tröja och en lager3 jacka. Det enda som fattas nu är ett par solglasögon för längdskidåkning men de jag vill ha kostar 800 spänn och det känns det liksom inte värt! Kanske kan köpa ett par begagnade ngnstans eller så får jag helt enkelt klara mig utan. Har spanat in en lila lager3 jacka från Swix på Intersport länge nu men den kostar 1300 så fick bli en ljusblå lite billigare från Team Sportia idag. Hade hoppats att den fina skulle vara på rea men tyvärr inte. Ska fortsätta spana längre fram, den är sjukt snygg. Den jag köpte idag var också ganska fin, kostade 699;- och så var det 15% rea på det så bra köp tycker jag. Den funkar även att ha när man springer så jag hoppas den blir välanvänd.
Nu är faktiskt även jag som älskar vintern sjukt trött på att det är så himla kallt hela tiden. Hade verkligen tänkt rida idag men termometern visade -18 och mina ben var som två isbitar redan efter att ha fixat det andra så det blev ingen ridtur. Motivationen är inte heller på topp då det inte finns ngt bra ställe att rida på för tillfället där jag står i Uppsala. Saknar Gräsmark och ridmöjligheterna där, oavsett väder finns det alltid ngnstans att rida där det är bra underlag. Men jag ser ljuset i tunneln, bara totalt 12 månader kvar som jag ska ha häst i Uppsala. Ska försöka hitta ett annat stall till hösten också men vet inte om jag kommer ha ngn häst att rida ännu. Men det märks framöver, tänker säga upp nuvarande stallplats 1 april iaf så jag inte behöver betala under sommaren.
Saknar Ludde också, ska bli så himla underbart att träffa honom under helgen! Finaste pöjken, är så glad att han finns och är min! Mäktig känsla att man planerar ett helt liv tillsammans <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback