Tävlingarna är igång

Här i Uppsala rullar livet på, full rulle på kliniken hela veckorna och försöka hinna rida på kvällarna. Helgerna ägnas åt hästtävlingar och längdskidåkning. Tjejvasan är på lördag så nu börjar det verkligen brännas, ska bli så roligt! Jag hoppas på en fantastisk upplevelse tillsammans med 8000 andra tjejer mellan Oxberg och Mora. Vädret verkar bli ok också, visar på några plusgrader. Hade ju hellre haft minusgrader men bättre med några plus än 20minus. Så länge det inte regnar eller är -20 är jag nöjd även om -5 och solsken såklart hade varit underbart!

Har tävlat två helger i rad med Grafin, tyvärr har hon inte alls varit på humör utan en riktig surtant =( Trots att jag tycker jag rider precis som hon trivs med och att hon hoppar bra på framhoppningen så vill hon inte när vi kommer in på banan. Står en del på bakbenen också den lilla tanten, suck. Men får ta några lägre klasser och hoppas jag får henne på humör igen. Var i Hamre igår, var Peter Lundström som byggde och måste säga att jag är lite besviken på hans banor. De var inte alls rytmiska och inbjöd till ganska dålig ridning tycker jag. Det märktes också på resultatet, i 1,20 var behövde man inte vara dubbelnolla för att bli placerad! Nej nog hade jag förväntat mig mer av en internationell banbyggare. Finns två banbyggare som jag tycker bygger fantastiskt bra - Christer Kling och Lennart Lindelöv! De får fram fina rytmiska banor och då blir det också fina ritter och harmoniska hästar. Att detta ger resultat kan man ju inte minst se på Lennarts son Douglas Lindelöv! Jag hoppas jag stöter på fler banbyggare i den kalibern framöver.

Denna vecka ska jag vara på operation och alltså göra mina första kastrationer. Det är verkligen hands on som gäller nu och det är så fantastiskt kul! Dock längtar jag hem till Gräsmark så det är skönt att det bara är drygt ett år kvar och inte så länge till sommarlovet. Vill hem och krama på Ludde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback