FÖL!

Sent omsider kommer här en update om nyaste tillskottet i den växande hästfamiljen, Sol Amore!
Torsdagen den 30 juni kl 20.20 ringer Lotta och säger att vattnet har gått och att jag ska komma dit. Jag är i stallet och ska precis ta in hästarna. Jag vet ju att fölningar i normalfallet går väldigt fort och springer därför som en galning och tar in hästarna. När jag precis fått in dem ringer Lotta igen och säger att nu är frambenen på väg ut. Puh skönt tänker jag och hoppar in i bilen, kör som en galning till Lotta och hinner se sista halvan av fölningen. Kl 20.45 var fölungen ute! Allt gick som det ska även om Solen var väldigt trött efteråt och låg länge. Fick gå upp en gång i timmen under natten för att dra upp Solen så fölungen kunde dia. Nästa dag piggade hon dock på sig ordentligt även om hon inte är den hönsmamma jag trodde hon skulle va, mot alla odds är hon rätt cool även om fölungen springer iväg på egna äventyr.
Sol Amore som ännu saknar smeknamn är en liten tuffing som redan hoppar över diken och inte alltid följer sin mamma. Bådar gott tycker jag och det kanske blir skönt med en hingst (blivande valack) som förhoppningsvis inte är så påverkad av alla hormoner som ston kan vara. Han är ganska liten och kompakt och rör sig fint, ska bli så spännande att i framtiden få rida in honom! Har redan träffat på hovslagaren iaf och han skötte sig mkt bra vilket gjorde matte stolt. Nu övar vi på att gå i grimskaft och grimma, han har precis vuxit ur den rosa shetlandsföl-grimman till Lottas stora glädje och numera är det en grön i större modell som gäller =)
Bilder kommer, har dem fortfarande på kameran!


Kommentarer
Postat av: viki

Hej! Tycker om din blogg! :D

Du har verkligen bloggat länge, det är coolt! :D

Kram!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback