Nytta med nöje

Börjar med att ge en bamsekram till världens bästa Lisa som förmodligen tyckte att hon behövde förbarma sig över min obefintliga bloggdesign. Sagt och gjort, den är inte obefintlig längre. Gött mos!

Idag har jag varit sådär jobbigt duktig och tvättat, städat och handlat. Allt för att man inte hinner på veckorna då schemat är fullspäckat av föreläsningar, obligatoriska praktiska övningar, hästar och hoppträningar. Börjar vänja mig vid vardagen i Uppsala igen, rutinerna börjar sätta sig och jag blir glad av att lära mig så mkt roligt i skolan. För några dagar sen hade vi föreläsning om hästreproduktion och vad som händer under brunst, betäckning och dräktighet. Sjukt kul, här kunde jag verkligen förena nytta med nöje och sög åt mig som en svamp.

Kan bland annat meddela att Solens bebis numera är ett foster och inte ett embryo och att grunden till alla organsystem finns på plats. Fick också reda på hur man minimerar abortriskerna så nu gäller det att vidta bästa åtgärder och hålla alla tummarna. Det bubblar av glädje i magen när man inser att man kommer kunna jobba med såhär roliga saker, jag är lyckligt lottad!

Tävling imorgon i Märsta, Grafin gick väldigt bra på hoppträning för Therese Järn i veckan så känns som vi är laddade inför imorgon. Fick flera bra tips så nu gäller det bara att hålla ihop det!




Kommentarer
Postat av: D A H L È N

jaaa, men då vet jag juh precis vem du är ;) Ursäkta att jag inte kom ihåg :P



Såg att du varit på dildoparty, vart ifrån va hon tjejen som kom? är sugen på att ordna ett sånt party :)

Postat av: Maja

Första och främst - supersygg föränding av bloggen! Kan min syster ha med det hela att göra kanske? X)



Sedan till din fråga.

Jag har personligen en ganska dålig relation till flippanbettet eftersom Kennys förra ägare red henne på det med kraftigaste hävstången även om hon hela tiden visade att hon inte gillade det.

Det kan bli ett väldigt kraftigt bett i fel händer, men det kan ju många andra också.



Jag vet att Emma red en av hennes tävlinghästar på ett flippanbett, och den hästen trivdes jättebra med det.

Många av mina kompisar som har velat ha ett lite skarpare bett i hoppningen än ett vanligt tränsbett har efter mycket om och men valt att hoppa med ett flippan och varit helt frälsta =)

Jag själv har endast erfarenhet av det tredelade, men alla mina kompisar har det raka (det är ju ganska mjukt i kvalitén, men inte som ett novabett).



Den största nackdelen med bettet är ju att det är så sjukt dyrt!

Det är ju faktiskt ingen mirakelprodukt, så jag förstår verkligen inte varför det ska vara så dyrt!

Kenny hade ett sådant:

https://www.equusport.com/item_images/RNF%20French%20NS.JPG

Och det kostar allt mellan 2 500-3 500kr, det är vansinne!



Jag har faktiskt inte stött på någon som varit direkt missnöjd med bettet, men precis som med Sprengerbetten tycker jag att man ska prova förts. Alternativt köpa begagnat....



Godd Lack! =)

2010-09-13 @ 10:03:45
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!



Nej har inte sålt det än så det finns kvar om du är intresserad (flippanbett)



Mvh/Therese

2010-09-13 @ 14:01:57
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv; Ja, jag är jätteglad!



Jag känner igen det du säger.

På Kenny varierade ju jag mellan tränsbett och babypelham eftersom jag hade full kontroll på henne med babypelhamet, men det gjorde henne lite stressad och spänd medan hon var avslappnad och hoppade mycket bättre med tränsbett, men så hade jag också noll koll när hon brallade X)

Mot allas förslag provade jag ju då hackamore.

Hon var ju så extremt känslig att det faktiskt kunde fungera på henne.

Och jäklar vilken känsla det gav!

Du kanske har sett bilderna från tävlingen i falkenberg när hon är en halvmeter över alla hinder?

den känslan hade vi jämt på hacket!

Har du provat det någon gång?



2010-09-13 @ 16:58:59
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn Schockemöhle schabrak på bloggen!

Passa på att tävla om ett snyggt schabrak från Shockemöhle på min blogg!

Klicka här för att komma direkt till tävlingsinlägget:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/august/tavla-om-ett-schockemohle-schabrak.html

2010-09-14 @ 10:58:01
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Sara

Va snygg den blev din blogg =)

2010-09-14 @ 16:36:44
URL: http://sarahegvold.blogg.se/
Postat av: Majsan

Bloggtävling på bloggen! Va med du oxå=)

2010-09-16 @ 13:56:08
URL: http://majsankellidou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback