INSANE

Det här är verkligen helt sjukt men jag ska få rida i Globen!
Var i Örebro och red semifinalen i Agriahoppet förra helgen. Grafin har gått lite knackigt på slutet så fokus var bara på att få till en bra och helst felfri runda. Hon stod knappt still en minut i trailern de 20 milen dit så trodde hon förbrukat all sin energi men denna gång fick jag fel. Hon kändes väldigt bra och den tittighet hon hade på sista tävlingen var som bortblåst. I första klassen var jag besviken på att jag bromsade för mkt och det blev också två nedslag. Dock var jag nöjd med att hon hoppade allt och att hon kändes fin och reglerbar. Jag har äntligen fått till en passande betsling tror jag, har gjort en liten egen variant av Flippanbettet.
Laddade inför Agriaklassen och kände att nu är det vår tur, har ju varit lite oflyt på sista tiden med både det ena och det andra. Har bland annat haft en ligamentskada på höger tumme.
I Agriaklassen red jag verkligen som jag ska, rätt antalet galoppsprång på distanserna och det blev en felfri runda! Var väldigt nöjd med både min ridning och Grafin och det är inte ofta jag är så nöjd. När jag fick höra att jag fått bra stilpoäng och låg tvåa trodde jag inte mina öron. Jag förstod ingenting! När det sen var klart att jag blev tvåa och skulle få rida i Globen utbröt ett kramkalas utan dess like och det blev en hel del glädjetårar.
Helt sjukt!

Jag förstår såhär en vecka senare fortfarande inte att det är sant..! Ska på träning för Pether Markne på söndag, var priset vi fick så vi kan finslipa stilen inför stilbedömningen i Globen. Jag kommer dock vara mer än nöjd om Grafin går in i Globen och hoppar några hinder. Det är ju väldigt annorlunda mot vad hon sett förut men det kommer vara mäktigt att få vara på plats bland de internationella ryttarna!
Jag lever verkligen mina drömmar för tillfället!



Kommentarer
Postat av: Ninni

Åh vad roligt Lina!

GRATTIS! Haha, vet du jag började nästan grina när jag läste, blödig som jag är, för fyfan vad härligt det måste kännas för dig! Vad duktiga ni är! GRATTIS!!!!

Massor med kramar!

Postat av: Sara

GRATTIS!!!

Gud va roligt, kanske jag får syn på er i globen då ;)



Kraaam

2010-11-15 @ 08:10:03
URL: http://sarahegvold.blogg.se/
Postat av: Madde

Grattis :D / Madde från fryksdalens RS :)

2010-11-21 @ 22:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback