Veterinären med katten

Idag har varit en ganska intensiv dag som började med att jag gick upp 05.45 för att morgonfodra och släppa ut hästarna i det stall jag står i i Uppsala, stall Kungshamn. Ligger 5 min (självklart med bil, haha) från skolan och är superfint. Bra hagar och bra människor! Enda minuset är att ridbanan inte är den bästa och att man måste ta trailern för att komma till ridhus. Men man kan inte få allt här i världen som ngn klok människa sa. Efter stallet blev det skolan och asis (anatomilokal där vi lär oss anatomi på döda djur) där vi hade redovisning på en komparativ övning mellan hund och häst. Blev väl lite klokare men inte var det lätt, vi fick inte så mkt tid med läraren heller tyvärr.

Snabb lunch och dags för ett besök hos veterinären med min katt Savanna som jag är jourhem åt. Finns en förening i Uppsala, föreningen samvetet som tar hand om upphittade katter och försöker hitta hem åt dem. Savanna har dock haft diverse problem med öron och ögon så hon behöver lite mer tid innan hon kan adopteras ut. Idag sa veterinären att hon aldrig sett Savannas öra så fint så det värmde att höra. Dock är det inte riktigt bra utan vi ska behandla med antibiotika i 20 dagar till. Både allmänbehandling och lokal behandling med antibiotika. Totalt kommer hennes kur att vara i 40 dagar, inge vidare för resistensutvecklingen.. Men jag hoppas att det ger resultat också. Savanna fick lite nya leksaker och så tyckte min kontaktperson på Samvetet (Beathe) att jag skulle prova lugnande feromoner när jag ska åka hem till Värmland med henne så hon köpte en flaska. Blir spännande att se om det blir resultat, rapport kommer..

På em blev det en powernap men sen till Willys och handla för att sedan slänga ihop en tårta, den blev ganska snygg faktiskt och god. Varjefall enligt mina sötnosar till kompisar Linnea, Maria och Märit. Fick presenter av Linnea och Hanna, söta ni är! Roligt att få presenter, behöver inte vara några stora grejer. Är verkligen tanken som räknas!

Nu har jag avslutat dagen med att plugga lite, finns väldigt bra anatomifilmer att titta på som både är lärorika och inte så energirika. Sånt gillas starkt!

Linnea och jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback