Vad är det för en dag?

Vad är det för en dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Linas födelsedag, Hurra Hurra Hurra! Idag har då dagen kommit då jag blivit 25! Vet inte hur det känns faktiskt, typ ingenting om jag ska vara ärlig. Pierre har försökt att hetsa mig med åldersnoja men för mig känns det helt oviktigt, jag tror inte ens jag vet hur gammal jag känner mig, haha!

Nog pratat om den oviktiga detaljen! Idag har det varit skoldag som vanligt och vi har haft basgruppsmöte och gått igenom hovens anatomi bland annat. Riktigt kul, helt fantastiskt att vi äntligen börjat läsa om hästar. Jag har väntat i tre år! Men bättre sent än aldrig. Vi ägnade också en stund åt komparativ fysiologi mellan häst och hund. Svårt men intressant.

I helgen har jag varit och kollat på en debutant fälttävlan på akademistallet i Uppsala. Min kompis Frida (går fjärde året på veterinär) och hennes häst Escada var med och tävlade. Som alltid när det är dressyr inblandat blir jag irriterad över bedömningen! Kan de inte ngn gång lära sig att använda hela skalan? 5,6,5,5,5,6,6,5,5,6 brukar vara en vanlig syn när man ser ett protokoll. Frida fick dessutom kommentaren "för lång och låg" i ett dressyrprogram i nivå med LC. Det är ju för f-n så formen ska vara på den nivån. Nej vet du vad, tacka hoppningen. Där behöver man inte ha flashiga gångarter för att få en rosett! Ngt är galet med dressyren och domarutbildningen måste ändras, inte blir man motiverad att träna vidare med dagens bedömningar.

Dagens värsta: dressyrbedömningar
Dagens bästa: Hästanatomi


Tårta jag gjorde när moster Gullan fyllde år i April

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback