Onsdag = Greys Anatomy

Blir alltid lite extra glad på onsdagar när jag vet att Greys väntar på kvällen, det programmet har allt. Spänning, Romantik, intriger och medicin!
Ikväll är det dessutom amöbaspex, fullspäckad kväll=)

Fm tillbringades på asis där vi disskerade mink och kollade på viscera, repeterade leverlober och hela mag/tarmpaketet. Dessutom fick det bli lite testikelrepetition efter att en lärare skrämde upp oss om att det kan komma på tentan, haha. Standardfrågan i klassen: -Kommer det på tentan?

Em fick jag fint besök av Linnea, Lotta, Majsan och Astrid i klassen och vi klämde i oss resten av tårtan. Den var riktigt god även idag var vi rörande överens om. Avslutade fikan med lite repetition av leverlober, haha. Brukar bli så när tentan kommer närmare, mkt plugg men även mkt godis och kladdkaka. Livet har sina goda stunder...

Blev uppringd av en som gjorde någon undersökning när jag var påväg från stallet. Hon frågade om aktier, obligationer m.m och även räkneexempel man skulle svara på utan att använda miniräknare eller papper och penna. Bland annat skulle man svara på hur mkt man skulle ha på ett konto man satte in 100 kr på om 30 år om räntan var 7%. Inte svårt att räkna ut med miniräknare men utan kan det bli lite knepigt. Eller vad säger ni?

Nu ska jag byta om och hoppa iväg på amöbaspex, väntar mig massa hjärtliga skratt!

Söta Lotta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback