Jullov

Hemma i Gräsmark för lite julledighet, äntligen. Har inte varit hemma en enda gång i höst så när jag anlände i onsdagskväll så hade jag inte sett mitt kära Gräsmark på 4 månader. Hade två tentor sista veckan innan jullovet och ännu en tenta väntar första dagen efter jullovet så blir inte ngn jättelång ledighet tyvärr. Men några dagar att andas blir det iaf.

Efter jul börjar sen klinikåret, året man sett fram emot sen man började veterinär. Min grupp börjar på smådjur så i mitten av januari kommer jag börja få ha egna patienter. Känns väldigt spännande, har inte vett på att bli nervös verkar det som men det kanske kommer.

Hälsade på Solen igår, henne har jag inte heller sett sen höstterminen började så det började kännas i hjärtat. Hon har blivit ordentligt rund om magen och såg ut att må väldigt bra så nu börjar man verkligen längta efter den lilla som finns i hennes mage. Jag hoppas hoppas att den kommer ut välbehållen i mitten av juni. Kommer bli fantastiskt! Hade en föreläsning om fölets första tid nu innan jullovet så kommer vara förberedd. På inköpslistan står bland annat: Nappflaska för lamm från nordpost, microlax och klorhexidin. Jag ska även skaffa (eller låna) rep att dra med ifall det skulle behövas. Det gäller att vara förberedd, det är när man inte är det som det brukar gå åt skogen tycker jag.
Grafin har blivit skodd idag med snösulor så nu ska det ut och galopperas. Hon är riktigt fin i kroppen nu, har lagt på sig lite så det finns att bygga muskler av. Ska rida lite här hemma och galoppera igång henne och sedan tänkte jag åka ner till Jarle och hoppa lite i hans fina ridhus och se hur hon känns efter vilan. Globen gick ju tyvärr inge vidare, vi stannade ut oss på tredje hindret. Hon kändes lugn och taggad så blev väldigt besviken eftersom man fick upp hoppet när hon kändes så fin. Trodde att hon skulle vara väldigt rädd för allt det annorlunda inne i Globen men så var inte fallet. Var en otrolig upplevelse att vara där och få se stjärnorna hoppa fram på nära håll. Att stå och se på och röra sig i samma stallgångar som Rolf-Göran och Malin, John Whitaker, Helena Lundbäck, Cian O´connor mfl känns ju väldigt overkligt och helt fantastiskt. Att sedan se Adelinde Cornelissen, Edward Gal, Mattias Rath, Anky van Grunsven mfl rida fram på sina otroliga hästar känns som att vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Ja dagarna i Globen var en upplevelse jag kommer bära med mig hela livet, tack Agria för den möjligheten! Dock var det väldigt trångt och framhoppningen var minimal så man förstår att stjärnorna inte alltid har det som en dans på rosor. Fanns ingenstans att ens promenera hästarna och man var ständigt rädd för att Grafin skulle råka sparka på någon av hästarna eller hästbussarna i miljonklassen. Så man var trots allt tacksam när man kom därifrån utan incidenter. Jag får vinna i Globen ngt annat år istället, haha! Bilder kommer, de är på Fridas kamera.
Gott nytt år på er alla!

Kommentarer
Postat av: Madde

Du ska va stolt ändå :) Nu kan du ju säga Jag har ridit i globen :) Även om ni stannade ut er är det helt fantastiskt att ta sig dit :) Lycka till i framtiden :) Madde Från Fryksdalens :)

2010-12-28 @ 22:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback