Tider som varit

Nu har jag precis spenderat en timme på att kolla igenom min hotmailinkorg, kom på mig själv med att sitta och läsa gamla mail. Det är ganska omtumlande att läsa gamla mail, man kommer ihåg hur det var då och massa känslor och detaljer kommer tillbaka. Och det går bara inte att radera vissa, jag gillar när det kommer tillbaka och man minns saker man trodde man glömt. Jag är en känslomänniska!

Idag har jag för första gången i mitt liv sett en hel död häst som dessutom hängde i taket. Såg ganska groteskt ut måste jag säga, huvudet hängde och tungan var ute. Kan inte påstå att det gick mig oberört förbi även om jag sett så många andra döda djur vid det här laget att man borde vara härdad. Men en häst var speciellt och det faktum att den hade stora järnkrokar genom ryggraden gjorde ju inte saken bättre. Jag gillar tarmarna bättre, hahahaha!

Då var det helg då och jag ska tillbringa den tillsammans med mina böcker. Det bästa är att det inte ens känns jobbigt, det är jättekul att lära sig om digestionsorganen.

Nu är jag hungrig efter några timmar med Mikroskopet, vi ska ju lära oss hur vävnaderna ser ut i detalj också, hehe..


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har oxå sett en död häst en gång som hängde i taket. Det var när jag praktiserade och företaget höll på med en ombyggnation på ett slakteri. Det var för hemskt! Jag är nog rätt glad att jag inte valde att bli veterinär iaf men det är bra att du blir det så jag kan komma till dig med mina sjuka djur sen =)

Postat av: Mickan

Åh fy!!

2008-04-23 @ 06:05:58
URL: http://gamlaminnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback