Gips och stödskenor

Ja som det har gått att läsa här så har jag lyckats med att bryta lillfingret. Och som ni alla säkert har listat ut så gjorde jag det naturligtvis när jag red. Jag och min älskade häst var och hoppade fälttävlan i Heby. Gick toppen men när vi gjorde ett nedhopp i vattnet hamnade mitt lillfinger i kläm mot mankammen eller nåt, det gjorde iaf väldigt ont o sen stod fingern åt fel håll. Så på något sätt har jag lyckats med en spiralfraktur utan att det eg inte hände nåt. Jaja, ibland ska man väl ha otur också. I onsdags var jag då på akademiska igen och skulle kolla upp mitt finger. Imponerade på röntgensköterskan när jag talade om exakt var frakturen sitter. Då blev han ju förstås nyfiken på hur jag visste det och när jag talat om att jag pluggar veterinär fick jag kolla på mina egna röntgenbilder och han förklarade. Himla skoj! Så det är rätt ok att bryta fingret iaf:) Sen fick jag dock träffa en läkare som tyckte man skulle gipsa alla fingerfrakturer över handleden. Skumt tyckte jag som bara haft en liten skena på fingret 1 ½ vecka. Stod ut med gipset ganska exakt 1 dygn sen åkte det av, fy sjutton vilken skit:) Hehe, nu har jag tejpat så fint så fint med min veterinärnnamnskylt under som skena. Blev mycket bättre om jag får säga det sj!
Igår hann jag för övrigt med att rida med gipset. Undra varför alla kollar konstigt på mig när jag rider på min extremt lugna (hehe) häst med stort gips på ena handen. Kan meddela att efter det passet har jag träningsvärk i mina andra fingrar.

Haft tenta den här veckan också, muntlig tentamen på all anatomi på den här kursen. Kan hundens alla muskler som ett rinnande vatten varjefall den här veckan:) Hade en skriftlig del på osteologi också som kändes rätt ok så hoppas det gick vägen. Den muntliga gick iaf bra trots mitt brutna finger. Kan lova att mitt förra bandage var allt annat än fräscht efter en hel vecka på asis.

Summa sumarum så består min gipskarriär hittills av 1 dag och veterinärnamnskyltar har många användningsområden:)

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hej.
Om du har tid och lust får du gärna lyssna på mig, sjunger & spelar, i min blogg.
Ha en bra helg!

Postat av: Lexie

jobbigt..

2008-04-18 @ 09:09:52
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Mingla

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp med att byta bakgrundsfärg nämligen :). Bra blogg du har förresten.

2008-04-18 @ 09:14:11
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback