Fjällräven

Idag har jag hälsat på Fjällräven. Han gillade att stå på bakbenen och slickas! Fjällräven är i detta fall ingen ryggsäck utan en himla söt get. Vi har alltså haft getövning idag! För första gången i mitt liv har jag mjölkat en get, det var riktigt roligt! Jag har även klappat killingar, lyssnat på dem och analyserat mammornas mjölk! Nu när vi fått börja med lite levande djur efter att ha kollat in alla döda känns det verkligen att det är veterinär man går. Har dessutom blivit bjuden på tårta av lärarna tillsammans med halva min basgrupp, då kände man sig som en i gänget. Veterinärgänget. En av lärarna har redovisat sin avhanding idag, hon berättade om den och jag berättade om mitt brutna finger:) Det verkar helt klart som att forskning är ett 200% arbete men roligt. Vem vet, en dag kanske?

Nu har jag bandagerat mitt finger med lite real stuff från akademiska, så namnskylten är för tillfället tagen ur tjänst. Lite skönare vadering på den här!

Ska dra till stallet nu och skita ner bandaget med lite lera, solen brukar se ut som en levande sådan. Det gör ju dock inget nu när jag blivit expert på att bandagera fingrar. Säkert bra att kunna inför framtida utmaningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback