Är det så man gör mot kompisar?

Jag tror jag har fattat det här med vänskap helt fel, här i Gräsmark verkar det nämligen som om man gillar att prata så mycket skit så man bara sårar varandra. Slänga ur sig i stort sett vad som helst utan att tänka på vad de andra känner eller behöver. Varför gör ni så, va fan får ni ut av att såra era kompisar? Jag trodde ni var mina vänner, men framförallt trodde jag att ni var hans vänner. Vad för slags vän gör nåt sånt, ska man inte glädjas med sina vänner och unna dem att vara lyckliga? Stötta dem och tycka om dem oavsett. Det är en äkta vän för mig. Nej inte här i Gräsmark, där tycker man om att se ner på varandra och förstöra. Är det den svenska avundsjukan som spökar? Eller varför gör man det? Känns det bra att såra sina vänner? Jag tycker att det känns förjävligt, har ni inget samvete. Sen ska det hyschas och hållas tyst. Tror ni att det funkar på riktigt, allt kommer fram. Jag skulle önska att alla människor (även de i gräsmark) börjar tycka om varandra och respektera varandra. Vi mår alla bra av kärlek, sluta va så trångsynta och älska varandra istället för o sprida massa skit som sårar. Jag vet vilka ni är och en ursäkt vore på sin plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback