Vit som snö

Yeaaah, en helt vit helg :) Har jag inte lyckats med på cirka 5 veckor så nu kände jag att det var dags att ta sig själv i kragen och tänka lite på den stackars kropp man fått slitas med sedan födseln och som jag gärna vill ska hålla ett antal år till. Sagt och gjort, ingen sprit blev det den här helgen. Var välbehövligt också med tanke på min förkylning som dock nästan är helt bra nu. Skönt! Igår vid sisådär 20.00 när de flesta var inne på både sin tredje, fjärde, femte eller tionde öl åkte jag istället upp till stallet och borstade på min lilla egenuppfödda hårboll till shettis -Maybelinne eller vanligast kallad Maya! I fredags fyllde detta lilla mirakel hela 2 år och hon är redan körd cirka 5-10 ggr varav en gång helt själv utan ledare. Hon är en klippa, om än något busig sådan. Kan inte fatta att det är 2 år sedan hon föddes, känns som igår men samtidigt som vi har haft henne hela livet. Idag har dessutom hennes mamma -Migolinda kvalat i Eskilstuna. Vi har henne utlånad till en familj där så hon ska få tävla lite men sen hoppas jag att hon kan få komma hem och få fler bebisar:)

Under den kommande veckan tänkte jag dra till Uppsala och se på amöbaspex. (amöba är det fina namn de har för oss som går första året, sen väljer man klassnamn) Lägenheten ska städas ur och mina möbler ska ta en vända hemåt innan de ska tillbaka om sisådär ett halvår.

Och till helgen kommer min älskade Solen hem. Då ska det hända roliga grejer, fram med kameran bums! På lördag är det fälttävlan på Trossnäs också, tänkte åka dit o kolla så jag vet hur det går till på en fälttävlanstävling. Har tränat terräng några ggr med Solen och det var jättekul så det kan nog bli någon tävling framöver efter att jag tagit fälttävlanskortet! Idag blev det mycket med hästar på bloggen men tror det beror på att det varit alldeles för lite av dem i mitt liv de senaste månaderna. Dags att ändra på saken. Hästar är och kommer alltid att vara en stor del av mig, de ger ändlös värme och kärlek och ställer upp i vått o torrt.
Känner just du för att göra en insats för de fina djuren, gå in på
www.shv.org och bli medlem!  
                                                                                   image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback