Gäddhäng träning

Nu vet jag precis hur man bäst tränar det berömda gäddhänget. Man tar en kratta och krattar sedan en hel hästhage ren från hästbajs. Lätt som en plätt och man får garanterat träningvärk plus ett antal blåsor i händerna! Som hittat:)
Igår gjorde jag nämligen precis detta så nu är hagen mycket ren o fin! I lördags tränande jag dessutom för Ulla så kroppen är väldigt öm och stel om man säger så! Träningsvärk överallt, kunde knappt rida ordentligt idag för att det gjorde så ont i magen. Vart har mina ridmuskler tagit vägen eg? Men men, jag kan lova att de är på väg tillbaka nu.

Var ute o red nu på kvällen i solskene, helt underbart att skritta runt med solen skinandes mellan trädan. Ta en härlig galopp och känna maximal frihet. Inget går upp emot det, lovar. Har ni inte redan provat så är det ett måste. Tyst, lugnt och oerhört mysigt där man toltalt kan koppla bort verkligheten. Hästar är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback