Man blir inte fet av alkohol

Japp, där hittade jag artikeln jag väntat på. På vår kära sida MSN stod nämligen just detta idag. Alkohol innehåller massa kalorier, javisst men de flesta av dem avgår som värme, koldioxid o vatten. Hehe, det är därför man blir varm av alkohol:) Jag blev mycket glad av denna vetskap men som alltid finns det en baksida, självklart. Alkohol påverkar nämligen hungerkänslorna negativt eller ja positivt beror ju på hur man ser det. Man blir hungrig helt enkelt. Som ni alla vet så är det ju inte helt bra för vikten men förklarar varför jag alltid äter massa strips när jag är full men inte vill ha nåt när jag är chaffis. Haha, men jag tror ändå lite på min teori om att stripsen liksom suger upp lite av all alkohol i magen o sen känns det väldigt mycket bättre o man kan sova lugnt. För övrigt så stod det att man kan dricka typ 9 öl i veckan (33cl) utan att det är farligt men högst 2 per dag. Stämmer inte riktigt med min lördagskonsumtion det. Alkohol var dessutom bra för hjärta o kärl o demenssjukdomar, dock bara om man höll sig inom gränserna.

Idag har det för övrigt flödat väldigt mycket endorfiner. Jisses, att jag inte dog av skratt imorse.
 "världens störstaste kudde"  -Pelle du är ju bara för knasig men störtskön! Nyttigt o skratta ibland o nu har jag nog klarat av månadens skrattportion:) Gettot kan va rätt nice ibland faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback