Sleeping beauty

Den här helgen blev väldigt vit för min del, kändes som om jag behövde en sådan efter en sisådär 5 helgers supande på rad. Och vad tror ni inte händer då? Jo Lina blir sjuk! Jaha, där fick man. Undra vad som hade hänt om jag tagit ett järn i fredags istället, då kanske jag hade varit frisk som en nötkärna nu:) Jaja, vad är väl en bal på slottet?

O jag som skulle ha tränat terränghoppning idag med min kära häst, istället får jag ligga i min säng med feber, hosta och allmänt ont i kroppen. Jaja, det var väl meningen..hade säkert ramlat av och dött om jag åkt iväg o hoppat. Om man nu verkligen ska tro på ödet då. Men jag får la köra på samma teknik som jag alltid gör när jag är sjuk för att bli frisk fortast möjligt: Gör absolut ingenting men tyck inte synd om dig själv! Se det istället som en chans till att ta det lugnt och återhämta sig, antagligen var det precis det som kroppen behövde. OBS! Detta gäller ej vid självförvållad bakfylla! Då ska man istället vara tacksam för att man än en gång överlevt massakern mot sin kropps njurar och lever och att kroppen nu försöker återställa balansen! Med hopp om livet...

Nej, nu får jag nog dra ner rullgardinerna och sova lite till så jag kanske ev kan bli frisk till imorgon och valborg:) Det sista man överger är ju som bekant hoppet och den dagen jag har gjort det, ja då lever jag inte längre.
För den som älskar, lever hoppet alltid kvar. Trots huggen i mitt hjärta, ska de läka där du skar.


Kommentarer
Postat av: Emilix

jag styrker nog din teori om fedagssuperi. du hade troligen varit frisk som en nötkärna bara du hade haft lite fredagskalas ;)
Krya på dig kompis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback